30. juli 2008

Tillid - uden grund?

Tillid er en pudsig ting. Du kan kende folk i årevis uden at have tillid til dem, og så kan du finde nogen via nettet, som du har tillid til omgående.


Hvad er det, der afgør forskellen?


Jeg oplever af og til, at folk fortæller mig intime detaljer om deres liv, som de måske aldrig har fortalt til nogen før, og det efter at have kendt dem i nogle få minutter. Men tilliden er skabt inden. De har læst det jeg eller min mand har skrevet, og de føler, at de kan stole på os. De har måske brug for hjælp og ved ikke, hvem de ellers skal tale med.


Tilliden bliver ikke misbrugt hos os, men hvordan kan man egentlig vide det? Intuition? Eller bare desperation? For NU har man brug for at tale med nogen?



Etiketter:

1 Comments:

At 30. juli 2008 kl. 23.24, Blogger Henrik V Blunck said...

Vi er alle flokdyr, og førstehåndsindtryk slår sjældent fejl. Jeg erkender, at vi ikke på forhånd kan vide hvem vi ender med at have venskaber med i lang tid, men som regel kan vi "lugte" hvis der er noget uldent ved en person.

Jeg plejer som regel at fortælle min frue hvis jeg får en dårlig vibration i forhold til enkelte personer vi møder eller kommer til at snakke med, og det slår aldrig fejl.

Der har været flere tilfælde hvor andre ikke har været lige så gode til at fornemme dette, men før eller siden har jeg fået ret.
Dog er jeg meget påpasselig med at bedømme før jeg er sikker, for jeg er klar over, jeg en dag kunne tage fejl.

Tak for en god, og tankevækkende blog. :-)

 

Send en kommentar

<< Home