13. maj 2008

Kill With Me

Din mission:


Gå til den hjemmeside, jeg giver dig linket på om lidt.


Når du har været der og har valgt, kommer du tilbage hertil. Læs ikke videre, før du har været på siden:


http://www.killwithme.com/


...


... Har du været der?


Godt, så kan du læse her.


Hvad valgte du?


Jeg var blandt de 11 %, der klikkede på nej, men jeg vil lige forsøge at gengive de tanker, jeg gjorde mig, før jeg valgte.


Det var min mand, der bad mig gå til siden.


Da den tonede frem på skærmen, klikkede jeg selvfølgelig for at komme ind. Dernæst kom advarslen op, og i nogle brøkdele af sekunder tænkte jeg: Det er en spøg.


Men så tænkte jeg: Hvad nu, hvis det IKKE er en spøg.


Der er masser af sindssyge mennesker derude ...


Hvis jeg klikker Ja, risikerer jeg et menneskeliv i værste fald. Hvis jeg klikker Nej, risikerer jeg kun, at jeg ikke ser siden, spøgen, eller hvad det nu kunne være.


Så med let gåsehud på armene klikkede jeg på Nej.


Hvad valgte du? Og hvorfor?


P.S. Ifølge min mand, er der lavet en film, der hedder Kill With Me, som netop handler om sådan en sindssyg person, der har taget gidsler og lavet en automatisering, så når folk klikker, får et gidsel en dosis gift.



Etiketter:

2 Comments:

At 13. maj 2008 kl. 16.13, Blogger Henrik V Blunck said...

Jeg valgte naturligvis også "nej" med lidt samme motivation. "Enter" var nemt at vælge fordi tekstboksen under titlen sagtens kunne være et bestemt budskab jeg var lidt nysgerrig efter.

Men præcis det samme skete her: da der var spørgsmål om uskyldige mennesker kunne blive skadet ved at gå videre, så takkede jeg nej.

Bagefter er jeg stolt over at have valgt 'rigtigt', men også fordi der så åbenbart må være 89% som er forbandet ligeglade og bare klikker sig videre. Tallet 89 undrer mig ikke for hele samfundet har ændret sig voldsomt de seneste par årtier.

Jeg føler mig faktisk ret gammeldags i dét lys, for ændringen synes voldsommere end når jeg drøfter de tyve år forud med f.eks. mine forældres generation. "Noget" er der i hvert fald sket....

Tak for en god blog. :-)

 
At 13. maj 2008 kl. 18.24, Blogger Britt Malka said...

Ja, du har ret i, at folk har ændret sig. Cyril vil skrive en artikel om det i forbindelse med dette site "Kill With Me". Jeg går ud fra, at artiklen kommer på http://www.malka.dk

Forandringen kom før til Danmark, men den er sandelig også ved at gøre sit indtog i Frankrig. Det kan vi se især i trafikken, hvor folk ikke længere er nær så hensynsfulde, som de har været.

Tak for rosen :-)

 

Send en kommentar

<< Home