26. maj 2008

Selvmord på internettet - en ung pige fra vores by undslipper

En person skriver på forum: Dette er kun for at efterlade et spor efter det, jeg har tænkt mig at gøre. Jeg er en dreng på 15, for fed for min alder, forelsket, og uden mange venner. Jeg har besluttet at tage mig af dage i morgen [...] ved at hoppe ud fra taget af min bygning for at være sikker på at afgå ved døden.


En anden, måske en moderator, svarer lidt senere: Gør det ikke.


Men forgæves. Intet nyt fra drengen. Ingen ved, om han har gjort alvor af sin selvmordstrussel eller ej.


I Frankrig er der massevis af forummer, der handler om selvmord. Hvordan man udfører det, så man lider mindst og ser pænest ud efter døden, og hvor man støtter hinanden i foretagenet, eller prøver at forhindre det.


Nogle forummer er uden moderator, andre med.


I sidste uge var tre unge piger (en fra vores by, Tours, på 19 år, de to andre fra Bretagne (22 år) og Lille (23 år) blevet enige om at begå selvmord. De havde mødt hinanden på et forum, der handlede om selvmord.


Pigerne kørte ud i en skov, tog noget medicin og ledte udstødningsgassen ind i bilen. Nogle timer senere blev to af dem fundet (stadig i live) af en skovhugger. Den tredje pige havde fortrudt og havde forladt bilen, men i overensstemmelse med deres "pagt" havde hun ikke afsløret over for nogen, hvad der foregik, og hvor bilen befandt sig.



Etiketter:

2 Comments:

At 27. maj 2008 kl. 01.25, Blogger Henrik V Blunck said...

Den slags "pagter" kan være livsfarlige... ;-)

Det er en underlig tendens vi ser på dette område, og jeg undrer mig især over hvad der mon er gået galt hvis ens egne børn nogensinde fik den slags tanker.

Jeg håber de ville tale om det, før de nogensinde tænkte i den retning...

 
At 27. maj 2008 kl. 12.55, Blogger Britt Malka said...

Der er gået det galt, at vi i dag hverken tåler smerte eller modgang.

Det skal være let at slanke sig, holde op med at ryge, blive skilt, blive gift, være i et ægteskab (uha, da, da, hvis der bliver problemer) osv. osv.

Alt skal være let og smertefrit.

Hvis der opstår den mindste smule smerte, så råber folk "stop verden, jeg vil af!".

Det er der galt.

 

Send en kommentar

<< Home